Englas mamma - lugna ner dig

Jag läste i Aftonbladet att mamman till Engla (flickan som mördade för något år sedan) anklagar en människa som umgås med Englas mördare att vara sjuk i huvudet. Nu tycker jag att Englas mamma får lugna ner sig lite. Hon har gått ut i pressen med det ena och det andra sedan Engla dog, och egentligen gjort det personlig karriärsvinning på sin dotters död. Detta är något helt sjukt fult gjort. Jag kan inte komma på många andra föräldrar till mördade personer som gjort sig en massmedial karriär på sitt barns bortgång. Att sen komma och  klaga på andra personer som umgås med sin dotters mördare, och kalla dem sjuka i huvudet, är ännu lägre. En människa har flera lager, man är inte bara mördare eller bonde eller svart eller smal eller snickare, man har flera skikt. Detta tror jag kvinnan som umgås med Englas mördare har förstått. Givetvis ska han sitta i fängelse, men hur ska han kunna rehabiliteras och få hjälp om ingen får umgås med honom? Då försvinner ju hela idén med rättssystemet. Nej, Englas mamma, nu får du allt lugna ner dig. Att anklaga människor till höger och vänster för att vara sjuka i huvudet bara för att de umgås med konstiga människor, det är inte rätt. Att sen gå ut med allt möjligt i pressen, speciellt sånt här, är ännu lägre. Skäms!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0